مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

کفش ساز (داستان ناگفته های شریک ریباک)

موفقیت هیچ‌گاه اتفاقی به دست نمی‌آید. ما این جمله را با مطالعه در مورد سرگذشت افراد یا شرکت‌های موفق و معروف که توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در جهان کسب کنند، به وضوح درمی‌یابیم. جف بزوس، استیو جابز، آدیداس، سامسونگ، اپل و اسم‌هایی از این دست، برای همه‌ی ما آشنا هستند. برای به وجود آمدن و مشهور شدن هر کدام از این اسم‌ها، تلاش، برنامه‌ریزی و نبوغ فراوانی نیاز بود.

ادامه مطلبShow less
139,000 تومان
مرجع:
9786222543532
نام تجاری:
توضیحات

یکی از شرکت‌هایی که در طول یک قرن، توانست به پیشرفتی حیرت‌انگیز دست یابد، شرکت ریباک بود؛ اما چنین اتفاقی چگونه رخ داد؟ جو فاستر در کتاب کفش‌ساز داستان آن را برایمان روایت می‌کند.

نطفه‌ی شرکت ریباک در اواخر قرن نوزدهم به وجود آمد؛ یعنی هنگامی که به صورت کسب‌وکاری خانوادگی اداره می‌شد و کفش‌های ورزشی آن به صورت دست‌دوز تولید می‌شدند. با گذشت زمان، کالاهای تولیدی آن، به شهرت دست یافتند و به‌تدریج استفاده از آن‌ها در میان ورزشکاران و بازیگران شایع شد. با این وجود، کشمکش‌های خانوادگی مانعی بر سر راه پیشرفت ریباک بود. در چنین شرایطی بود که جو فاستر و برادرش، جفری فاستر، تصمیم گرفتند ایده‌ی این کسب‌وکار را گسترش دهند و آن را به شرکتی در سطح جهانی تبدیل کنند.

جو فاستر، خود تعریف می‌کند که در ابتدای کار، او و همسرش در کارخانه زندگی می‌کردند و از نظر مالی در مضیقه بودند. چالش میان جو، جفری و خانواده‌شان نیز به کسب‌وکار خانوادگی و شهرت آن آسیب زده بود. با این وجود، این دو برادر تصمیم گرفتند با الهام از ایده‌ی پدربزرگ خود، راهشان را از پدر و عمو جدا کنند و مسیر جدیدی را در پیش بگیرند.

بی‌شک در زمانه‌ای که شرکت‌های رقیب به شکلی شگفت‌آور در حال پدید آمدن و پیشرفت بودند، ریباک کار سختی در پیش داشت. صاحبان آن می‌بایست علاوه‌بر این که به فکر کیفیت کالاهای خود می‌بودند، شرکت را نیز توسعه می‌دادند؛ ولی جو فاستر و برادرش نشان دادند که در انجام این کار موفق هستند. شرکت ریباک پس از طی کردن مسیری سخت و ناهموار، بالاخره توانست به جایگاهی ویژه در میان سایر شرکت‌های حوزه‌ی کاری خود دست یابد.

این کتاب به بهترین شکل نشان می‌دهد که احداث و پیشرفت یک شرکت تا چه اندازه به تلاش و ممارست، تجربه، ارتباط با دیگران و فداکاری نیاز دارد. همچنین، ایده‌ی رشد و گسترش کسب‌وکارهای محلی تا سطح جهانی، همان چیزی است که محور اصلی کتاب کفش‌ساز به‌شمار می‌رود.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
9786222543532

مشخصات

نویسنده
جو فاستر
مترجم
مهشید شبانیان
قطع
رقعی
نوع جلد
شومیز
تعداد صفحات
249

سایر کتاب های همین ناشر

کیف پول

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم