مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

تنفس (علم جدید هنری از یاد رفته)

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که شاید بتوان به گونه‌ای دیگر نفس کشید؟ جیمز نستور در کتاب تنفس: علم جدید هنری از یاد رفته که جزو آثار پرفروش نیویورک‌تایمز به شمار می‌آید، نشان می‌دهد تنفسِ صحیح و اصولی یک هنر فراموش‌شده است که باید بار دیگر آن را آموخت.

ادامه مطلبShow less
225,000 تومان
مرجع:
9786222541262
نام تجاری:
توضیحات

هر انسان به طور متوسط در یک شبانه‌روز، بیش از بیست هزار مرتبه نفس می‌کشد. با این حال برای بیشتر ما تنفس امری‌ست که به صورت ناخودآگاهانه صورت می‌گیرد. به طوری که بیشتر مواقع حواسمان به نفس کشیدنمان نیست. اما اگر بدانیم که نحوه‌ی نفس کشیدن انسان ارتباطی عمیق با بسیاری از احوال جسمانی و روانی‌‌اش دارد، بی‌شک به تأمل درباره‌ی چگونگی تنفس خود پرداخته و با این سوال مواجه می‌شویم: آیا نفس کشیدن هم باید از اصولی پیروی کند؟

در کتاب تنفس جیمز نستور  به بررسی همه‌جانبه‌ی موضوع نفس کشیدن و سازوکارهای آن پرداخته است. او در این اثر خواندنی و شیرین، با بهره‌گیری از حجم عظیمی از متونِ عمدتا قدیمی و باستانی، و مقایسه‌ی حکمت پیشینیان با علوم جدید، به مقایسه‌ی رویکردهای متفاوت در باب موضوع تنفس و اهمیت آن در زندگی پرداخته است.

خود نویسنده در پیشگفتار اثرش توضیح می‌دهد دلیل اینکه به فکر نوشتن چنین کتابی افتاده است، مشکلات ریوی‌ای بوده که خودش با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرده. یک روز در گفت‌و‌گویی می‌شنود که نحوه‌ی صحیح نفس کشیدن می‌تواند زندگی‌اش را تغییر دهد. ضمناً به او گفته می‌شود که به اندازه‌ی تمام انسان‌ها، راه برای نفس کشیدن وجود دارد. همین‌ها انگیزه‌ای برای وی می‌شود تا به کند و کاو در زمینه‌ی تنفس بپردازد.

در این مسیر او با انبوهی از باورهای قدیم و جدید در باب نفس کشیدن مواجه می‌شود. سخت می‌توان تصور کرد که درباره‌ی عملی ظاهرا پیش‌پاافتاده نظیر تنفس که قاعدتا هر موجود زنده‌ای به سادگی آن را انجام می‌دهد، چنین دیدگاه‌های متفاوتی وجود داشته باشد.

نستور در کتاب خود ضمن بررسی این دیدگاه‌های جالب توجه، به بیان این مطلب می‌پردازد که نفس کشیدن، علی‌رغم اینکه کاری ساده به نظر می‌رسد، بسیار مهم و حیاتی‌ست و می‌تواند نقشی اساسی در سلامت جسم و روان ما ایفا کند. او معتقد است که باید آگاهانه نفس کشیدن را بیاموزیم و تمرین کنیم.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
9786222541262

مشخصات

نویسنده
جیمز نستر
مترجم
شبنم اسماعیلی
قطع
رقعی
نوع جلد
شومیز
تعداد صفحات
229

سایر کتاب های همین ناشر

کیف پول

فهرست

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم